sportryttarna

Alla inlägg under december 2011

Av sportryttarna - 21 december 2011 20:47

Jupp, säms updatering, pga att jag har haft datorförbud xD

Men aja, ikväll blev det ingen hoppträning för Vicky hade vinterkräksjukan :( Så idag har vi julpyntat klart i huset :D Och imorgon är det dressyrträning på Linnéa, vi åker till Happsta ridhuset då eftersom det är halt på hennes ridbara och hon är barfota, men förra fredagen då vi var till ridhuset med henne så var hon ganska spänd, eftersom det var första gången hon var där, och länge sen hon var ute (förutom i sommras på tävlingen) så ibörjan när vi skulle göra övningar som skän kelvikning, öppna, sluta så var hon väldigt spänd och tittig. Men sen när vi jobbade på volt så gick hon jätte fint, och SUPER i galoppen, kändes så himla bra! Ajaåter till imorgon.... Förutom träningen så ska vi rida här hemma, måla pepparkakorna, måla pepparkakshuset och ev göra marsipanen :)


Och på fredag ska vi till min morbron och hans familj och äta och byta prisenter eller vad man ska säga. Lääääängtar!
OCH PÅ LÖRDAG ÄR DET JULAFTON!!! :DD

Har slagit in nästan alla mammas och pappar julklappar, väntar bara på dom jag har beställt till dom och Tanya och Linnea♥


Hej dåååå!

//Olivia

Av sportryttarna - 19 december 2011 19:44

Usch va längesen jag va inne, måste ju svara på frågorna oxå hehe.. men svarar nu dom jag kommer ihåg ! 


Va Windy din egen häst ? Ja, jag tävlade och träna henne först sen köpte vi henne


vilken favoritgren har ni ? Dressyr och Hoppning ! 


tror de va dom ända frågorna till mig ;o  MER FRÅGOR nästa gång, annars äre ingen idé att ha blogg om ingen läser eller kommenterar.. 



Tappar lusten att skriva om ingen läser de lixom . 


aja tagga akuten nuråå, nice, duktig tjej osv osv .. 



godnatt !

 

Världens bästa, utan dig hade jag inte levt nu.. ♥

Av sportryttarna - 8 december 2011 19:25

Vi änkte ha en frågestund nu då!
Ni får fråga på tills imorgon kväll kl. 21.00

Sedan svara vi i ett annat anlägg

Glöm inte skriva till vem frågan är tiöll bara, eller om det är till båda :) 

/Sportryttarna

Av sportryttarna - 6 december 2011 20:09

haha va bara lite tvungen att skriva dem överskriften  

Bloggade inte igår pga att jag inte orka, orkade ingeting igår.. allt va bara sämst men aja !

Dagens ridning gick rätt super, började med lång form för att låta han slappna av lite grann innan jag höjde den lite. Zoffe lyssnade på nästan allt jag vissade han och de va assönt efter igår då han fick en vilodag.

Min lilla snuttefis   <3

Imorron blire hockey i skolan, kommer fan kötta alla killar lätt ! ohyeah, astaggad !


Har inte så mycke mer att skriva än, vad vill ni läsa om ? kan skriva om nästan vad som hälst så nu får ni ta och säga vad ni vill läsa om :D


//Felicia  

Av sportryttarna - 5 december 2011 20:39

Jupp, rubriken ljuger inte, för han var sjukt duktig idag asså!

Hahah ja först började vi med att sammla, halt, rygga och öka o minska volten.

Sen gjorde vi skänkelvikningar, och han har blivit så himla duktig på det nu, även fast han kan vara lite trög eftersom han tycker det är lite jobbigt, men han kämpar på bra! Sen tränade vi på galoppen, han gjorde mycket finare fattningar idag än annars, eftersom han gärna vill springa in i galoppen, mne nu fatta han galopp utan att spring en massa.

Idag red jag inte med inspänningarna i galoppen, och i vänster varv gick han i form ganska ofta :D Men i höger varv har jag det lite svårare, vill ofta luta mig frammåt och har svårare att stella honom, även fast det är hans lättare varv :S Snurrig blir man :P

Men iaf, sen på slutet så gjorde jag öppnor, gick och as bra, men jag är så svag i vadena så jag orkar ju knappt driva sölkorven, eftersom det är jobbigt tycker han :)

Både mamma och min tränare tycker att det är stor skillnad nu, också än förra gången♥

 

Av sportryttarna - 4 december 2011 18:28

Idag har varit en trög dag.. 

Vaknade typ sen 10 minuter efter satt jag på hästryggen påväg ut i skogen, nejmen, borsta Zoffe läääänge idag, han va värd de! 

När jag väl satt upp så gick de som en dans tills han inte orka jobba mer HAHAHA då blev de bara fullfart i skogen. Red även till vattnet och skritta längst kanten. En härlig dag kan man ju säga!

Sen blev de en sväng till kusinerna och hälsa på lite :) 

Nu blire snart ut och mocka lite innan ponnisarna ska in, hare bra ! // Felicia & Zoefy !  

Av sportryttarna - 4 december 2011 18:28

        

          

Nu kommer största dissen på bloggen ever!


Back on Track, Vilket som helst annat matrial kan ju värma? Och infrarödstrålning? Hur tusan kan kroppen ge ifrån sig infrarödstrålning?

Att folk ens går på detta? Man borde nästan anmäla dom för lurendrejeri!


/Olivia

Av sportryttarna - 4 december 2011 16:05

Till slut köpte vi en ponny , för jag var less på att man inte fick ha den ifred.

Honom köpte jag i Januari 2011 och kommer att ha honom ända tills jag blir 18 iaf, och det är också han och mig som ni kommer få föjla här på bloggen :)

Iaf han är f.2005 och är en Welsh Cob, valack.

 

 

 

     

   

Det här året har vi bara tävlar dressyr på lokal nivå (LC:1), klubb-hoppning och tränat terräng. Ni kanske tycker att jag ridit mycket LC:1:er det här året, men jag jobbat väldigt mycket med grunderna, men nästa år kommer jag tävla LB, och kanske träna för LA.


Mer om mig:

I min familj är vi mamma, pappa jag och min lillebror, vi har 3 hästar, 2 kattar, 1 hund.

Aah typ de hahaha ;) 


/Olivia

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards